Stroom is zoveel: gloednieuw, open, eigenzinnig, creatief, nieuwsgierig, gedreven, positief, vol vertrouwen en kleurend binnen, buiten en tussen de lijntjes. Om maar een paar karaktertrekjes op te sommen. Maar als we het moeten beperken tot die kenmerken die er voor ons echt toe doen, dan toch zeker deze:
Stroom is er voor iedereen.
Dat is geen mooie theorie op papier, maar net waar het om gaat bij Stroom. Vanuit welke buurt of achtergrond, hoe snel of traag, hoe uitbundig of bedachtzaam ook: alle leerlingen zijn welkom bij ons.
Stroom start bij de leerling.
Het is zo vanzelfsprekend en toch durven we het in alle grote discussies wel eens uit het oog verliezen: onderwijs is er voor de leerling. Om ervoor te zorgen dat die zelfzeker en positief in de wereld komt te staan. Bij Stroom draait en keert alles dan ook rond de leerling, altijd.
We zijn een school in de stad.
Samen met onze leerlingen zijn we nieuwsgierig naar de stad en de wereld rondom ons: we maken school met onze buren, met onderzoekers, ondernemers, makers en creatievelingen.
We breken door de grenzen heen.
We laten het klassieke lessenrooster niet los, maar geven leerlingen via flexuren of intense projectweken de kans om te verbreden en te verdiepen, te vertragen of te versnellen. Zodat ze hun eigen weg kunnen banen.
We zijn klein, en dat maakt ons ook groot.
Klein in aantal leerlingen, zeker, maar groot in het door en door kennen van al onze leerlingen. In het zorgen dat iedereen zijn of haar plekje vindt binnen Stroom en daarbuiten.
We maken samen de toekomst.
Bij ons krijgen leerlingen de tijd en ruimte om op verkenning en ontdekking te gaan, in de wereld van vandaag en morgen. Zodat ze op het einde van de eerste graad heel bewust en positief kunnen kiezen voor de toekomst die zij willen.